Maskinscoop

Spännande reportageresa i  Jämtlandsskogarna idag där vi fick se första sålda exemplaret av Komatsus nya 20-tons skotare. Fullastad var den verkligen maffig!  Efteråt lunch i Föllinge där byns enda pizzeria serverar en ny variant av en känd maträtt… KEBAP!

Similar Posts

  • Omväxling förnöjer

    Idag gick färden till Valbo hyvleri utanför Gävle där de håller på att bygga och modernisera med hyvlar som går snabbare än blixten. När jag jobbar med pedagogsajten där hemma träffar jag ofta glada barn. Idag fick jag åka tåg och träffa glada gubbar bland brädhögar och maskiner. Jag tänker att det är nog omväxlingen…

  • Juljobb

    Efter snabbt julfirande här hemma drog jag på jobb i Grövlelsjön på juldagen. Det blev inte skidshopen denna gång, det blev restaurangen. Ganska slitigt! Tacksam om det blev 20 minuters lunch på en hel dag, men det blev det sällan. Nyttigt att prova! Ett par lediga dagar bjöd på morgonpuder i snäll slalombacke (Jag var…

  • Guldögonblick på jobbet

    Hade förmånen att besöka Toleransprojektets lektion i Östersund idag för att göra ett reportage. Att se och höra dessa högstadieungdomar diskutera allvarliga existensiella med Förintelsen som utgångspunkt var en ynnest. Och pedagogerna var fantastiska. Det var nästan så att jag blev tårögd på kuppen! Här är reportaget som jag skrev: En resa som gör skillnad