Frilansklubbens årsmöte i Skogsnäs

Åsa Hedman och Hans Månsson ska ha all cred för det förnämliga arrangemanget i samband med Mellannorrlands frilansklubbs träff på Skogsnäskollektivet i Ångermanland. Stor uppslutning och intressant program under torsdagen med bland annat föreläsning av Po Tidholm (aktuell med boken Norrland). Trevlig samvaro och konsert med Danjal på kvällen. Övernattning i Indien (Se bilden. Fantastiska rum!) och årsmöte efter fredagsfrukosten. Jag blev invald i styrelsen som kassör.

Similar Posts

  • Härliga glesbygd!

    Reportage för ATL idag. Jobb med skogsanknytning innebär oftast många mils bilkörande längs otrafikerade landsvägar. Med  P1 på radion är det rena rekreationen. Snöhöljda granar, solglitter över isen, älgar i dikeskanten och gudsförgätna byar som jag aldrig skulle ha lagt märke till om det inte vore för den uppseendeväckande skylten. Vad sägs om den här?

  • Alla dessa fantastiska elever

    En gång i tiden utbildade jag mig till grundskollärare. Jag jobbade främst på mellanstadiet under ett antal år, innan jag kom på att jag nog måste bli frilansjournalist istället. Jag kan sakna de där ungarna ibland. Därför är det så roligt när jag får följa med klasser ut på lite ”äventyr”. Att iaktta dem från…

  • Vårnummer levererat!

    Som vanligt är det hektiskt strax innan sommaren när jag har både personaltidningen och Pedagog Östersund att hålla koll på jämte andra eventuella fristående uppdrag. Vårnumret av Perssonalen krävde en resa till Umeå, vilket bjöd på tillfälle att hälsa på hos en frilanskollega. Trevligt! Nu är slutkorret skickat och tidningen har landat i folks brevlådor….